חזון

אנו שואפים ליצור נגרות חדשה, נגרות שהיא מעבר לפס ייצור בלבד: נגרות אמיתית שנעשית מהלב בהשקעה ומתוך אהבה לתהליך היצירה. בתהליך זה אנו מגייסים את זווית הראייה הייחודית לנו שעוזרת לנו ליצור רהיטים מעניינים, מיוחדים ומושקעים – כאלו שלא ניתן להשיג בשום מקום אחר. רהיט מעשה ידיו של יואב יעניק לכם הנאה רוחנית ושמחה שילוו אתכם מדי יום כשתביטו ברהיט ותשתמשו בו, רהיט עץ שתהיו גאים להראות לחבריכם. יואב מאוד אוהב את העבודה עם החומר, מרגש אותו לקבל פרויקט חדש ומיוחד, לעבד את העץ, לראות את הרהיט קורם עור וגידים, לעצב את צורתו הסופית, ולמסור ללקוח רהיט שממלא אותו בגאווה.

 

תמונה לוידאו 2.jpg

itzuvעיצוב

ממציאים רהיט

בתחילה אתם פונים אלי עם רעיון ראשוני לרהיט, וביחד אנחנו ממציאים רהיט חדש: משלב הסקיצה ועד לשרטוט המוגמר. אנו בוחרים את החומרים המתאימים, סוג העץ, הגימור והפרזול. לבסוף אנו עוברים לנגרייה, שם מתרחש הקסם ונוצר הרהיט שחלמתם עליו.

one pieceone piece

רהיטים ומקוריים

רהיטים מקוריים פרי דימיוני, המבוססים על השראות שונות שצברתי במשך הזמן, חלקן מנגרים אומנים (james krenov) וחלקן מהזמנות מיוחדות שקיבלתי מלקוחות שלקחו אותי למחוזות עיצוביים מעניינים מאוד

nagarut omanנגרות אמן

בהתאמה אישית

עבודות נגרות על פי דרישתכם, תוך דגש על יחס אישי וחם. שיתוף בכל שלבי הפיתוח והעיצוב, מתן ייעוץ בבחירת החומרים הנכונים, החל מבחירת עץ, דרך גימור ועד לפירזול

הגיגים על סוגי עצים והתאמתם לרהיט

מאז שאני בן 20 בערך (כיום סוגר 34 חורפים) אני בתהליך ירידה למציאות.

בעזרתם האדיבה של כל הסובבים אותי; אלה שאכפת להם ממני, או סתם חכמולוגים. בהתחלה זה עיצבן אותי, אחר כך זה אתגר אותי, ורק אתמול, בסדנת ניהול עסקים שנכחתי בה נפל לי האסימון. אחרי שהמרצה דיבר על זה בדרך זו או אחרת במשך 20 שעות הקורס.

מה זו לעזאזל הירידה למציאות הזאת? ומה הקשר שלה לנגרות או לעץ?? מיד.

טוב, אז בגדול בירידה למציאות אני מתכוון בדיוק למה שאתם חושבים, לקחת את מה שיש לכם בראש, ולא משנה אם זה רעיון לרהיט או לביזנס או ווטאבר: ולהוריד אותו למציאות. להעביר אותו בכל הפילטרים ולערוך בו את כל השינויים וההתאמות כדי שיהיה תואם למציאות הממשית, לתכלס.

למה זה חשוב?

איך חכם ישראלי אומר: בשביל להגשים חלום צריך להתעורר ממנו. וזה נכון, זה בדיוק זה. בשביל להגשים חלום צריך להתעורר ממנו, משמע צריך לתרגם אותו למשהו אמיתי, שתמיד יהיה שונה- במידה זו או אחרת- מין החלום.

כולנו יודעים עד כמה המציאות היא הפכפכה. מעולם, שום תכנון שלנו קדימה, של טיול או שיפוץ הבית למשל, לא התנהל כמו שחשבנו. תמיד המציאות הזאת הנחיתה עלינו כל מיני דברים לא צפויים, כל מיני דברים שדמיינו ופתאום נראו אחרת. אפילו שאנחנו כבר מצפים להפתעות, בסוף אנחנו מופתעים מדברים אחרים שלא חשבנו עליהם בכלל. בקיצור המציאות שונה מאיך שאנחנו תופסים אותה נקודה.

מה עושים?

הדבר הראשון שניתן לעשות הוא להבין את המצב הזה, ויותר מכך, לזכור שזהו המצב כאשר אנחנו ניגשים לתכנן משהו, למשל רהיט. קודם כל צריך להבין שאנחנו לא תמיד הולכים ליצור את הרהיט שיש לנו בראש בדיוק, כי לפעמים הפער הזה בין הרהיט שרואים בדמיון לבין האמיתי הוא גדול. אך בדיוק שם ממוקם האלמנט הנסתר של המציאות, ושל האומנות. צריך לקבל אותו ולהיות פתוח אליו באופן חיובי. בָּמקום שבו נתעקש דברים לא ילכו חלק, ולא תמיד יצאו טוב. ומעבר לזה, להתנגד לאלמנט של המציאות משמע לוותר על הפוטנציאל האדיר שטמון בו, שהוא למעשה הרבה יותר גדול ממה שהראש שלנו יוכל אי פעם לדמיין.

כאשר לא מצפים להתאמה המדויקת לדימוי המוקדם שלנו, ונותנים את החופש לתהליך היצירה להישזר בתוואי המציאות, הרהיט תמיד נולד לטובה, כמו תינוק.

קצת על יואב

מאז שאני זוכר את עצמי עסקתי ביצירה ועשיה, בכל מיני תחומים; בין אם בציור, בניה או כתיבה. עשיתי תואר ראשון בפילוסופיה ועבדתי בתור קריאייטיב במשרד פרסום.

 

את הנגרות התחלתי כתחביב, וגיליתי עולם שלם ומרתק, ששאב אותי לתוכו לגמרי. עולם של דיוק ויצירה, של מיומנות ולמידה, של יושרה והתמדה, ומעל הכל עולם של אהבה לעץ ולעבודה איתו. בשלב מסוים החלטתי לעזוב את עבודתי במשרד הפרסום ולהתעסק בנגרות באופן בלעדי, ולקחת את זה עד הסוף. התחלתי לעבוד בנגריה לעיצוב תפאורה בתור שוליה ובמקביל עשיתי קורס של נגרות אומן בצפון הארץ (נתן ונטהוף). בהמשך עשיתי את קורס הנגרות של משרד העבודה (שנמשך שנה) וחזרתי לשוק העבודה כנגר מקצועי, ולאחר תקופה בה עבדתי בנגריות שונות, החלטתי לפתוח את נגריית הסטודיו שלי, בה אני יוצר רהיטים פרי דימיוני, לצד רהיטים על פי הזמנה. כולם נעשים מתוך אהבה והתעמקות, ומתוך צורך ליצור וללמוד. אלו רהיטים שנוצרים בעשיה לשמה.

 

yoavנולד ב 1981, נשוי לחגית ואב לאביתר יסמין ואשר. תחביבים: מסעות, פילוסופיה, איור ופיצה.

 

icon avoda mukpedetעבודה מוקפדת

עבודות העץ נעשות בתשומת לב ודייקנות מרבית. אני רוכש כבוד גדול לעבודת כפיים והדייקנות והירידה לפרטים הקטנים חשובה לי מאוד.

 

icon eihut humarimאיכות חומרים

השימוש בחומרי גלם איכותיים הוא מכריע על מנת להשיג רהיט ברמה הגבוהה ביותר ולשמירה על אריכות ימיו. היכרות מעמיקה עם החומרים השונים ויתרונותיהם תביא לרהיט איכותי.

 

icon kelim tecknologyכלים וטכנולוגיה

בעבודתי אני משלב בין מיטב כלי העבודה של העולם המסורתי לבין מכונות מודרניות ומדויקות, ומנצל את הטוב שבשני העולמות כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

 

icon shita masortitשיטה מסורתית

את מקצוע הנגרות התחלתי כתחביב, מה שאומר שאני אוהב את מה שאני עושה, ולכן בחרתי לעסוק בנגרות קלאסית, בעזרת שיטות מסורתיות שמכבדות את תהליך העבודה, שמתייחסות אליו כאל העיקר ומתעמקות בו.